Poznajemy "Właściwości wody oraz powietrza", czyli jak uczyliśmy klasy I.... -

Pracownicy

  • Strona główna /
  • O szkole /
  • Pracownicy /
  • Poznajemy „Właściwości wody oraz powietrza”, czyli jak uczyliśmy klasy I….
DSC 0948

Poznajemy „Właściwości wody oraz powietrza”, czyli jak uczyliśmy klasy I….

DSC 094815 kwietnia uczniowie wszystkich klas I uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez kolegów i koleżanki z klas IV b i Va, b i d. Głównym celem spotkania było przybliżenie maluchom właściwości wody i powietrza oraz zachęcenie ich do poznawania świata przyrody poprzez doświadczenie i eksperyment.
Zajęcia poprowadzili członkowie Kół Mały Przyrodnik, którzy przygotowywali się do nich od dłuższego już czasu, pod opieką pani Joanny Hawryluk, w ramach projektu edukacyjnego: „Dlaczego kropla wody jest okrągła, a napompowany balon to się kurczy, to powiększa?”.

Fotorelacja z zajęć na stronie:
https://picasaweb.google.com/111103730061801697407/MaYPrzyrodnikZajeciaDlaKlasI?authkey=Gv1sRgCIiF1ICQ6Lnw2QE

Nasi dzielni pierwszoklasiści nie tylko chętnie słuchali i brali udział w przeprowadzaniu zaproponowanych doświadczeń, ale wykazali się także wiedzą, która była nagradzana „słodkim co nie co”.
W trakcie spotkania:
Wojtek zaprezentował doświadczenie i informacje na temat oporów powietrza;
DSC 0824
Daria i Patrycja pokazały: jak skonstruować prosty spadochron oraz, jak człowiek wykorzystuje opór powietrza;

DSC 0830

Mikołaj i Monika– na czym polega rozszerzalność temperaturowa powietrza i gdzie ją wykorzystuje człowiek;

DSC 0835

Monika– jak sprawdzić czy powietrze istnieje;

DSC 0918

Ola, Liwia i Mikołaj– czy powietrze można zważyć? I tu sama przyroda spłatała nam figla, bo pojawiło się zjawisko elektrostatyczności!!!

mpDSC 0815 12
Bartek i Wojtek– które ciało jest bardziej ściśliwe- woda czy powietrze oraz dlaczego?

mpDSC 0815 39
Bartek– czym jest napięcie powierzchniowe i jak wykorzystują tę właściwość wody zwierzęta?

mpDSC 0815 8
Julia i Zuzia– czy można z plasteliny ulepić coś, co może się unosić na wodzie i dlaczego tak się dzieje?

mpDSC 0815 48
Kinga i Klaudia– jak można wykonać w domowych warunkach wulkan a przy okazji wytworzyć gaz- dwutlenek węgla?

mpDSC 0815 50mpDSC 0815 61

A także pani Asia w asystencie Bartka– jak wykorzystać ciśnienie atmosferyczne- czyli magniczne sztuczki z wodą?

mpDSC 0815 56mpDSC 0815 71

mpDSC 0815 88

mpDSC 0815 2mpDSC 0815 5

Zarówno dla prowadzących zajęcia, jak i ich obserwatorów była to bardzo ciekawa lekcja przyrody, poprzez wspaniałą zabawę, podczas której przede wszystkim uczyliśmy siebie na wzajem. A jak wiadomo- najlepiej uczymy siebie- ucząc innych!

 

 

Powrót do aktualności